اسلایدر

پر پرواز

خبر های مربوط به موسیقی

در گفتگو با خواننده آلبوم «آرامش» عنوان شد:
بهنام صفوی: این کنسرت شاید آخرین برنامه‌ام باشد!
موسیقی ما : چندی پیش «بهنام صفوی» با قطعه ای به نام «محرم اسرار» حضور متفاوت دیگری را تجربه کرد. وی برای نخستین بار با «شهرام شکوهی» همصدا شد و این قطعه نظرات مثبت و منفی گوناگونی را به دنبال داشت و پس از آن اعلام کرد که قطعا این اثر را در آلبوم جدیدم قرار می دهم. از سوی دیگر وی پس از مدتها قرار است روز دوازدهم شهریور در برج میلاد به اجرای برنامه بپردازد که به احتمال خیلی زیاد آخرین کنسرت تهران او پیش از آلبوم جدیدش می باشد. همین موارد بهانه ای بود برای گفتگو با بهنام صفوی که در ادامه می خوانید:

*پس از انتشار قطعه «محرم اسرار» چه نظرات و بازخوردهایی را دریافت کردید و نظر خود شما درباره آن چیست؟
اول این را بگویم که خدا را شکر می کنم به خاطر لطفی که همیشه به من دارد و دوم از مخاطبان خیلی خیلی خوبم تشکر می کنم. کسانی که کارهای من را گوش می کنند و هرچه که دارم از آنها است. جرقه این کار از سوی دوست خوبم «محمد کاظمی» بود که ترانه سرای اغلب کارهای آلبوم جدید من هم هست. ایشان پیشنهاد را مطرح کردند و دوست داشتم این کار انجام شود. محمد با «شهرام شکوهی» هم صحبت کرده بود و او هم نظر مثبتی داشت. واقعا قطعه «محرم اسرار» یکی از آثاری است که خودم به شدت دوستش دارم و شاید معدود کاری باشد که من در ماشین خودم چندین و چند بار گوش بدهم. بازخوردهای خیلی خوبی حتی دو روز پس از انتشار آن دریافت کردم و آمار دانلود بسیار بالایی در فضای مجازی داشت. خدا را شکر کاری بود که آن چیزی که برایش می خواستم اتفاق افتاد و این حرف را با توجه به چند روزی که از انتشار قطعه می گذرد بیان می کنم. منتهی یک توضیح هم باید بیان کنم و آن هم این است که د بدون در نظر گرفتن مسائلی که شاید یک سری از تنظیم ها مد روز شده اند ، دوست داشتم این کار یک تنظیم و ساختار اسپانیش داشته باشد و در عین سادگی تکنیک های خاصی خودش را دارا باشد و به صورت الکترونیک نباشد. اگر به صورت تخصصی بخواهم بگویم دوست داشتم یک کلا یک نگرش اسپانیش و آکوستیک وار داشته باشد و الان اکثر آثار به صورت الکترونیک انجام می شود. خواستم یک کاری کرده باشم که حداقل به لحاظ ساختار موسیقایی کار جدیدتری انجام شده باشد.

*خواننده های ما معمولا برای تولید این قبیل قطعات سخت گیری های زیادی دارند و به سادگی با هنرمند دیگری در یک قطعه به اصطلاح «فیت» همکاری نمی کنند. شما این سخت گیری ها را ندارید؟
من اسم این مساله را سخت گیری نمی گذارم. کار هنری یک کار حسی است و کلا برای هر کسی لطف و عنایت خداوند می باشد. فکر می کنم اولین و آخرین کسی که باید راضی باشد مردم هستند و یک کار را مردم باید دوست داشته باشند اما مورد قبول خود هنرمند نیز باید قرار بگیرد. یعنی یک استانداردهایی را داشته باشد و نه اینکه صرفا هر چیزی که مردم دوست دارند را هنرمند هم تولید کند. منتهی نکاتی که برای فیت خواندن مدنظر داشتم این بود که من هم صدای شهرام را دوست داشتم و جنس مخاطبانی که من و او داشتیم از لحاظ ساختار شنیداری موسیقی به هم نزدیک بودند. به همین جهت بر اساس ملودی که در ذهن داشتم متوجه شدم که شهرام می تواند آن را به خوبی اجرا کند و او پس از شنیدن ملودی از کار خوشش آمد.

*فکر می کنید این همکاری با «شهرام شکوهی» ادامه داشته باشد؟ مثل آثاری که با «شهاب رمضان» داشتید.
فعلا نمی توانم نظری بدهم ولی اگر شرایط محیا باشد قطعا اتفاق می افتد. من اگر حس کنم که هرجا می توانم مثبت ظاهر شوم و کار جدیدی داشته باشم حتما استارت آن را می زنم.

* از کنسرت دوازدهم برای ما بگویید.
این کنسرت شاید آخرین برنامه از دو آلبوم قبلی و تک قطعات گذشته باشد. چون اگر خدا بخواهد آلبوم جدید به زودی پخش می شود و سپس کنسرت های بعدی با آثار جدید به روی صحنه می رود. سعی کردیم یک مقدار نوآوری های جدیدی انجام بدهیم و با قطعات جدید به روی صحنه برویم. رهبر ارکستر همان رهبر بند همیشگی خودم آقای «مهدی فردی» است.

*چند قطعه جدید را اجرا می کنید؟
در حال تمرین بر روی سه کار هستیم.

*الان آلبوم جدید در چه مرحله ای قرار دارد؟
ملودی های آلبوم را به صورت کامل ساختم و الان در مرحله تنظیم است و به موازات آن در ارشاد مراحل اخذ مجوزها را طی می کند.

*تا پایان سال جاری منتشر می شود؟
تمام تلاش خودم را انجام می دهم که آن را امسال روانه بازار کنیم.

*کنسرت های دیگر نیز قطعی شده است؟
آخرین کنسرت شهرستان من روز 27 مرداد در اراک برگزار شد. برای کنسرت های بعدی چند شهر هست که تا قبل از آبان ماه به مرور اجرا شوند و به محض قطعی شدن هر برنامه از طریق سایت «موسیقی ما» اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهم.

*یک سوالی که اغلب مخاطبان شما هم دارند این است که چرا اجراهای شما در تهران اینقدر کم است؟
هر کسی یک نظر و ایده ای دارد ولی من سعی می کنم زمانی که بتوانم یک کار جدیدی را ارائه بدهم و در موقع مقتضی مفید ظاهر شوم کنسرت برگزار کنم. فکر می کنم آن چیزی که در حد توانم باشد را انجام بدهم.

*و کلام آخر؟
نکته خاصی نیست و برای همه عزیزانی که مخاطب من هستند آرزوی موفقیت دارم و از همه آنها تشکر می کنم و به امید دیدار همه این عزیزان در کنسرت دوازده شهریور.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:,

] [ 5:29 PM ] [ shayan ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه