اسلایدر

پر پرواز

خبر های مربوط به موسیقی

مروری بر خاطره انگیزترین قطعات چند صدایی موسیقی پاپ ؛ بیا با هم همصدا شویم / قسمت اول

 
ax1_

موسیقی پارس : همکاریهای دوصدائه و چندصدائه در سراسر جهان از اتفاقات جالب و پرطرفدار موسیقی به حساب می رود . اغلب خوانندگان بزرگ جهان همکاریهای دوصدائه را تجربه کرده اند . اتفاقی که باعث میشود هواداران و حامیان هر دو خواننده از آن استقبال کنند و معمولا هم جامعه با روی خوشی به استقبال این قطعات رفته است .

خوانندگان پاپ ایرانی هم از این قاعده استثنا نیستند و هر از گاهی شاهد همکاری های خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ در قالب قطعات دوصدائه هستیم . هرچند این اتفاق با توجه به چشم و هم چشمی های متداول در بین خوانندگان موسیقی پاپ ایرانی خیلی کم رخ می دهد !

در زیر نگاهی به چند نمونه از این همکاریها خواهیم داشت :

 

محسن چاوشی ، محسن یگانه ، حامد هاکان :

از روز اول با هم شروع کردند . از زیرپله ای که هنوز هم که یاد آن روزها می افتند اعتراف می کنند فکرش را هم نمی کردند که به جایگاه امروزی شان برسند ( البته منظورم محسن ها هستند ) . قطعات زیادی را با هم ساختند . اغلب ترانه ها را محسن یگانه می سرود و آهنگسازی و تنظیم قطعات حاصل کار گروهی شان بود ؛ در برخی قطعات محسن چاوشی هنر خود را به رخ می کشید و در برخی قطعات محسن یگانه . قطعات زیادی را با هم خواندند که آن روزها دل از دل اهالی موسیقی برده بود . نشکن دلمو ، وقتی رفتی ، نفس بریده ( که محسن چاوشی هم با محسن یگانه این قطعه را خواند هم با فرزاد فرزین ) و … از قطعات محبوب و هیت آن دوران به حساب می روند .

 

 بابک جهانبخش ، رضا صادقی :

سال گذشته در آستانه ی انتشار “من و بارون” ، ویدیویی منتشر شد که در آن بابک جهانبخش و رضا صادقی در کنار هم مشغول خواندن “من و بارون” بودند . ویدیویی که در چشم به هم زدنی در صفحات اجتماعی پخش شد و نوید یک همکاری شنیدنی را داد . آلبوم “من و بارون” منتشر شد و طبق پیش بینی ها تراک آخر این آلبوم محبوب ترین قطعه اش شد ؛ “من وبارون” ی که دو صدائه خوانده شده بود . این قطعه از بهترین قطعات موسیقی پاپ در سال گذشته به شمار می رود .

البته رضا صادقی نشان داده که علاقه ی بسیاری به خواندن قطعات دوصدائه دارد . همکاری با خشایار اعتمادی ، عمران طاهری ، پیام صدری ، مهدی یراحی (ویژه برنامه سال تحویل ۱۳۹۱ ) و زمزمه هایی مبنی بر همکاری با محسن یگانه و … بر این قضیه صحه می گذارند .

 

محمد علیزاده ، فریدون آسرایی :

عید امسال بود که ویژه برنامه سال تحویل شبکه ۳ سیما سورپرایزی برای اهالی موسیقی داشت و آن هم اجرای زنده ی محمد علیزاده و فریدون آسرایی به صورت همزمان بود . این دو خواننده چند قطعه را به صورت دوصدائه و لایو خواندند که قطعه ی “سلام” با استقبال زیادی مواجه شد .

 

محسن چاوشی ، فرزاد فرزین :

پس از همکاری در قطعه ی موفق “نفس بریده” ، پس از گذشت چند سال ، سال گذشته این دو خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ بار دیگر با هم همصدا شدند و این بار در قطعه ای به ستایش مدال آوران المپیک و پارالمپیک لندن پرداختند . “واسه آبروی مردمت بجنگ” به سفارش شبکه ۳ سیما ساخته شد و توانست تا حد زیادی رضایت هواداران این دو خواننده را جلب کند .

 

شهاب رمضان ، بهنام صفوی :

شهاب رمضان اولین بار با قطعه ی “هنوزم عاشقم” که با بهنام صفوی خواندند توانست صدای خود را به گوش مخاطبین موسیقی پاپ برساند . قطعه ای که به سرعت فراگیر شد و شهاب هم آن را در اولین آلبومش یعنی رمانتیک قرار داد . این پایان همکاری این دو خواننده و بهتر بگویم دو رفیق نبود و بعدها هم این دو خواننده قطعه ی “دیوونه بازی” را منتشر کردند .

 

بنیامین ، سهراب پاکزاد :

پارسال ماه محرم بود که این دو خواننده دو قطعه را به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش منتشر کردند . “قلب محرم” و “موج محرم” نام این قطعات بودند که تیزری برای قطعه ی “موج محرم” نیز در همان ایام ساخته شد و مورد توجه قرار گرفت .

 

محسن یگانه و فرزاد فرزین ، بنیامین بهادری ، علی لهراسبی :

تعجب نکنید ! درست است که محسن یگانه با هیچ کدام از این خوانندگان قطعه ای را منتشر نکرده است اما با تک تک آنها بر روی صحنه در اجراهایشان حاضر شده و با آنها همصدا شده است . با فرزاد فرزین در کیش “هموطن” را خواندند ؛ با بنیامین آشتی کردند و “الهه ناز” را خواندند ؛ با علی لهراسبی به اجرای “سزامه” پرداختند . البته بنیامین با حمید عسکری هم به اجرای “الهه ناز” بر روی استیج پرداختند .

 

محسن چاوشی ، سینا حجازی ، حسین صفا ، ایمان قیاسی :

“چهار رفیق جدانشدنی موسیقی پاپ” لقب جالبی برای این ۴ هنرمند به نظر می آید . محسن چاوشی خیلی وقت است که از دوستانش جدا نمی شود . سال گذشته و پس از زلزله ی آذربایجان این گروه دوست داشتنی قطعه “ماهی سیاه کوچولو” را منتشر کردند که آن روزها به دلیل حال و هوای خاصی که آهنگ داشت به شدت مورد توجه قرار گرفت . از نکات جالب توجه می توان به دکلمه ی “صدرالدین حجازی” از پیشکسوتان بازیگری کشور و پدر سینا حجازی در این قطعه اشاره کرد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:,

] [ 11:2 PM ] [ shayan ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه