اسلایدر

گفتگو با مهدی یغمایی

پر پرواز

خبر های مربوط به موسیقی

گفتگو با مهدی یغمایی

یه دنیا حرف برای گفتن دارم/ حامی باید همینجا بماند و حقش را بگیرد

 
mehdi

 

موسیقی پارس : مهدی یغمایی کارش را با گروه ژوان شروع کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت تا به صورت مستقل مسیر هنری خود را طی کند. گل سر سبد قطعات این خواننده تیتراژ ماه عسل با نام ” حس می کنم تو رو ” بود که با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد.
یغمایی که تولید آلبوم ” یه دنیا حرف ” را دو سال پیش به اتمام رسانده بود به خاطر اختلاف نظرهای پیاپی با تهیه کننده سابقش پس از ماه ها انتظار تابستان امسال توانست اولین آلبوم خود را منتشر کند. این اتفاقات بهانه ای شد تا مهدی یغمایی اولین گفتگوی رسمی اش پس از انتشار این آلبوم را با ” موسیقی پارس ” انجام دهد.

آلبوم ” یه دنیا حرف ” به صورت عجیب و غریبی منتشر شد، پخش ضعیف، عدم اطلاع رسانی قبلی و . . . چرا این اتفاقات افتاد؟

اینکه آلبوم در سکوت کامل خبری منتشر شد را قبول دارم زیرا خودم نیز تا روز انتشار اطلاعی از آن نداشتم.

این مشکلات به خاطر اختلاف نظر شما با تهیه کننده اثر بود؟
فعلاً در این مورد نمی خواهم صحبت کنم اما فقط می گویم که یه دنیا حرف ناگفته دارم که باز هم تاکید میکنم فعلاً سکوت خواهم کرد و فقط از همه عوامل آلبوم تشکر می کنم و از آنها عذرخواهی هم می کنم چرا که دستمزد آنها پرداخت نشد.

با این حساب برای اجرای این قطعات در کنسرت مشکلی ندارید؟

خیر، چرا که امتیاز تمام قطعات این آلبوم به نام بنده صادر شده و در اصل من صاحب این اثر هستم.

بالطبع از بازخورد این آلبوم راضی نبوده اید.

این آلبوم اگر همان دو سال پیش منتشر می شد حرف های بسیاری برای گفتن داشت و حتی امسال اگر با میکس و مستر نهایی و تنظیم های به روزتر منتشر می شد کاملاً با این چیزی که می شنوید متفاوت می بود. البته جا دارد یک بار دیگر از پوریا حیدری تشکر ویژه ای کنم که تمام قطعات در استودیوی ایشان ضبط شد.

به فکر برگزاری کنسرت هستید؟

مهر ماه در تهران حداقل دو سانس اجرا خواهم داشت که در این اجرا تمام قطعات آلبوم جدید به اضافه چند تک آهنگ و تیتراژهایی که تا به حال خوانده ام را اجرا می کنم.

با توجه به مشکلاتی که برای اولین آلبوم شما پیش آمد، طرفدارانتان باید چه زمانی منتظر شنید آلبوم دوم باشند؟

استارت آلبوم جدید را که زده ام و تا به حال حضور حامد صوفی پور، علیرضا قرایی منش و پوریا حیدری در آن قطعی شده است. در ارتباط با زمان هم باید بگویم که تمام تلاشمان را می کنیم تا به احتمال فراوان اوایل سال آینده آن را به دست علاقه مندان برسانیم.

بعد از انحلال گروه ژوان بسیاری فکر می کردند شما و علیرضا قرایی منش اختلافاتی با هم دارید اما همکاری های متعددتان چیز دیگری می گوید.

چون می خواستم به صورت مجاز کار کنم با توافقاتی که حاصل شد از گروه جدا شدم اما مشکلی بین من و علیرضا نبود و نیست. علیرضا اولین کار مستقل من را آهنگسازی کرد که برای سریال ستاره های سربی خواندم. علیرضا قرایی منش همیشه مثل یک برادر برای من بوده است.

آلبوم دوم چه تفاوتهایی با یه دنیا حرف خواهد داشت؟

به طور حتم اتفاقات خوبی در این آلبوم رخ خواهد داد. قول می دهم تمام کم و کاستی های ” یه دنیا حرف ” را جبران کنم.
با توجه به صدای شما پیش بینی می شد محوریت بیشتر قطعات آلبوم یه دنیا حرف روی وکال شما باشد ولی چرا به جر چند قطعه این اتفاق رخ نداد؟

به هر حال باید نگاهی به بازار موسیقی هم داشت، در کارهای ریتمیک و الکترونیک زیاد نمی شود تکنیک های خوانندگی را به کار برد. در آلبوم جدید ۱۰۰ درصد قطعات وکال محور خواهد بود البته نگاهی هم به سلیقه مخاطبان عام هم خواهم داشت.

گویا شایعه حضور بهروز صفاریان در آلبوم بعدی شما کمی به واقعیت نزدیک شده است.

حضور بهروز صفاریان بسته به نظر خودش دارد، چون در حال حاضر خیلی سرش شلوغ است و اگر زمانی داشته باشد حتماً با هم همکاری خواهیم کرد. همچنین از برادر عزیزش بهنام صفاریان هم تشکر می کنم که مدیریت اجرایی کارهای بنده را به عهده گرفته و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد

با توجه به دوستی شما و حمید حامی، می خواهم بدانم شما هم مثل ایشان فضای مافیایی موسیقی در حال حاضر را تایید می کنید؟

اگر فرض بگیریم که همچین فضایی در موسیقی است من موافق نیستم که این فضا کاملاً مافیایی هست. با پایداری و استواری از این برهه کنونی خواهیم گذشت و من آینده روشنی برای موسیقی پاپ می بینم.
پس شما مخالف خروج حامی از ایران هستید؟
من به صدای پر قدرت و با احساس حمید حامی اعتقاد دارم. حمید از دوستان نزدیک من است و بارها به او گفته ام که موافق رفتنت نیستم و تو باید همینجا بمانی و همانطور که تا الآن خودت را ثابت کردی، حقَت را بگیری.

فکر نمی کنم خواننده های زیادی با قابلیت حامی در ایران داشته باشیم، با این اوصاف به نظر شما اوضاع خوانندگی در حال حاضر چگونه است؟

سوال خوبی پرسیدی، به نظر من مسئله وکال و خوانندگی در دوره کنونی موسیقی واویلا دارد. دیگر نیازی نیست کسی از خانه قهر کند و برود خواننده بشود، الآن کافیست که لال نباشی تا خواننده بشوی. آنقدر نرم افزار هست که صدا را تیون (Tune) می کند و حتی فالشی های صدای خواننده را می گیرد و اگر توجه کنید بیشتر خواننده ها تکنیکی ما از نسل قدیم هستند. خلاصه تر بگویم هارمونی از موسیقی ما پرکشیده است.

حال با توجه به تغییر و تحولات اخیر چقدر به آینده موسیقی امید دارید؟

امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید، انتخاب آقای علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد و همچنین آقای علی مرادخانی به عنوان معاون هنری ایشان اتفاقات خوبی برای موسیقی رخ دهد. با توجه به اینکه آقای مرادخانی دید بازی به این حوزه از هنر دارند می شود آینده ای خوب را برای موسیقی متصور شد.

به عنوان آخرین سوال نام شش نفر را می آورم و شما اگر دوست داشتید در ارتباط با هر کدام یک کلمه بگویید.

سیروان خسروی : مهربان و خوش فکر
حمید حامی : خوش صدا و حسَاس
احسان خواجه امیری : باهوش
مانی رهنما : متین
محسن چاوشی : واقعاً چیزی از محسن چاوشی نمی دانم
محسن یگانه : دوست خوب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:,

] [ 10:24 PM ] [ shayan ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه